Om het moment voor te zijn dat
kinderen overwegen te stoppen
maar ze juist zover te krijgen
dat ze blijven musiceren
ook na
die soms verwarrende overstap
van basisschool naar middelbare
blijkt dat, uit
onze eigen ervaringen
én uit wetenschappelijk onderzoek,
het nodig is dat muziek
stevig wordt ingebed
in het dagelijks leven
van de leerling
Zodat muziek steeds meer
onderdeel wordt van
zijn of haar eigen
ontluikende
identiteit
Zodat muziek steeds meer
onderdeel wordt van
zijn of haar
sociale leven
in en/of buiten
de lagere en middelbare school
Zodat de keuze om door te gaan
of om te stoppen
een eigen keuze is
werkelijk gebaseerd op
de intrinsieke motivatie
van de leerling zelf
Wat en hoe kunnen wij bijdragen
aan het invlechten van
muziek
in het dagelijks leven
van onze leerlingen?
Omdat dit zo’n mooi onderwerp is
weer eens een serie blogs
waarbij jullie input
van harte, harte welkom is
Roept u maar!
