Het schriftje,
zo oud als de muziekles
het belang
niet te onderschatten
zo groot.
Een schat vol informatie
voor de leerling
voor de ouders
voor de docent.
Wat is het huiswerk
voor de volgende week?
Waar ga je ook alweer thuis
tijdens het oefenen
op letten?
Waar gaan we de volgende les
mee beginnen?
Welke concertjes
liggen in het verschiet?
Geheugensteun
Agenda
Kennisbron
om volop uit te putten.
Wie schrijft er
in het schriftje?
De docent?
Prima, maar dan wel gesouffleerd
door de leerling.
Zodat beiden zeker weten
dat de boodschap van de les
is overgekomen.
Of de leerling?
Prima, maar dan wel meegedacht
door de docent.
Zodat beiden zeker weten
dat de boodschap van de les
is overgekomen.
Het oude schriftje
van toen
is inmiddels
opgewaardeerd
tot een heus ‘notebook’.
Met een harde kaft
en leeslintje.
Van schriftje
tot persoonlijk les-dagboek.
Hopelijk krijgt het hierdoor
nog meer waardering
dan het al had.
Want zo simpel als hij lijkt,
zo belangrijk is zijn taak…