Beterdandenken

Onze leerlingen:

‘Ik dacht aan mijn buikspieren’
‘Ik dacht aan het legato’
‘Ik dacht aan de pianopartij’
‘Ik dacht aan de zuiverheid’
‘Ik dacht aan de emoties’

Ik dacht? Van het werkwoord denken?

Docenten mogen van mij meer-eisender zijn wat betreft de woordkeuze van hun leerlingen:

‘Ik voelde mijn buikspieren’
‘Ik luisterde naar het vibrato’
‘Ik hoorde de pianopartij in mijn hoofd’
‘Ik luisterde naar de zuiverheid’
‘Ik voelde de emoties’

Het zou zomaar kunnen dat we daardoor ons brein heel anders gebruiken…

index

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Beterdandenken

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s