Rolmodel (2)

Goed voorbeeld doet goed volgen.
Dat klinkt zo logisch als wat.

Maar in de traditionele muziekles gaat die vlieger niet altijd op, zo lijkt het.
Het is een raadsel waar de leerling zijn of haar klankvoorbeeldstelling
vandaan moet halen.

Of:

Samen duetten spelen, de docent speelt prachtig de eerste stem!
Samen improviseren op een nieuw ritme, eerst op 1 toon,
de docent speelt steeds een nootje meer, de leerling durft te volgen!
Samen lijnen maken, van richting veranderen, de docent neemt het voortouw!
Samen klankkleuren ontdekken, de docent toont zijn palet aan de leerling!

De docent inspireert en de leerling laat zich inspireren.
De docent is gids op een lange weg vol verrukkelijke klanken!
En het enthousiasme van de leerling is de aanmoediging voor de docent…

Utopie of werkelijkheid?

imagesCAVDUEW5

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s